28-10-2015

Emirates Airline Festival of Literature Introduces Two New Competitions

costa

Dubai, 28 October, 2015: It’s time to put your creative hats on, as the Emirates Airline Festival of Literature introduces two new competitions to the programme. In association with sponsors Emirates Airline, the inaugural edition of the Capture 380 competition was launched in early October and now organisers have partnered with long-time supporters, Costa Coffee, to debate the age-old rivalry, Coffee vs Tea.

‘These are two excellent competitions to add to our Festival’s repertoire,’ said Isobel Abulhoul, CEO and Trustee of the Emirates Literature Foundation and Festival Director of the Emirates Airline Festival of Literature. ‘Emirates Airline and Costa Coffee have been terrific supporters over the years, and it’s no surprise that we are working together to spark a greater love for creativity and writing.

‘This is the best time to launch these competitions, actually. Our fantastic writing competitions, the Taaleem Award and the Oxford University Press Story Writing Competition, will be closing on November 15, but the writing opportunities at the Festival do not stop.’

Capture 380 combines creative writing with photography – participants submit an image based on the Festival theme ‘Time’ with a caption no longer than 380 words. Open to UAE Nationals and residents between the ages of 14 and 25, the winners (one in English and one in Arabic) will be awarded four tickets each to any Emirates A380 destination in the world.

To enter the Costa Debate, convincingly argue your case for either Coffee or Tea and have the unique opportunity to win a 4-day trip to the Costa Roastery in London. Entries open to all UAE residents above the age of 14 in English and Arabic.

For more details on rules and how to enter, visit www.emirateslitfest.com/new-competitions/

All information about the Emirates Airline Festival of Literature is online. Check for updates at www.emirateslitfest.com. Join us on Facebook (www.facebook.com/emirateslitfest), Twitter (www.twitter.com/emirateslitfest), Instagram (http://instagram.com/EmiratesLitFest) and YouTube (http://www.youtube.com/user/EmiratesLitFest) for competitions and more updates.

28-10-2015

مهرجان طيران الإمارات للآداب يقدم مسابقتين إبداعيتين جديدتين

دبي، 28 أكتوبر2015:

حان وقت الإبداع والتحدي مع مسابقات مهرجان طيران الإمارات للآداب، إذ يقدم المهرجان في دورته القادمة مسابقتين جديدتين بالتعاون مع طيران الإمارات، راعي  المهرجان الرسمي وشركة كوستا.

 تمّ  إطلاق مسابقة صور وحكايا (380) في شهر أكتوبر الحالي بالتعاون مع طيران الإمارات.

بالاضافة الى ذلك، يتعاون المهرجان مع شركة كوستا في إطلاق مسابقة “كوستا” للمناظرة حول النقاش الدائم عن ما هو الأفضل الشاي أم القهوة.

costa

وفي هذه المناسبة علّقت إيزابيل أبو الهول، الرئيس التنفيذي وعضو مجلس أمناء مؤسسة الإمارات للآداب ومديرة مهرجان طيرات للآداب: “تعد هاتين المسابقتين إضافة متميزة إلى المهرجان، حيث لطالما كانت طيران الإمارات وشركة كوستا من الجهات الداعمة الرئيسية للمهرجان عبر السنوات، ونحن اليوم نستمر في هذا التعاون لتقديم المزيد من الفعاليات التي ستسهم في نشر من المحبة نحو الإبداع والكتابة.”

وأضافت:” يعد هذا الوقت هو الأفضل لإطلاق هاتين المسابقتين. حيث غدت المنافسة على أشدها في جائزة “تعليم” ومسابقة دار جامعة أكسفورد للطباعة والنشر الخاصة بكتابة القصة، وسوف يتم إغلاق باب المشاركة فيهما بتاريخ 15 نوفمبر، ومن جهة أخرى فإن فرص الإبداع في المهرجان ستكون مستمرة ولن تتوقف عند هذا الحد”.

تهدف مسابقة “صور وحكايا (380)” الجديدة إلى الجمع ما بين الكتابة الإبداعية ومهارات التصوير الخلاقة ، وتنص على تقديم صورة تجسد موضوع دورة المهرجان القادمة “الزمن” مع تعليق لايتجاوز 380 كلمة.

أبواب المشاركة في مسابقة “صور وحكايا (380)” مفتوحة  أمام كافة المشاركين في دولة الإمارات العربية المتحدة من مواطنين ومقيمين في الفئة العمرية ما بين (14- 25) سنة؛ وسيحصل الفائز في (فئة اللغة العربية وفئة اللغة الإنجليزية) على 4 تذاكر سفر إلى وجهات عالمية على متن خطوط طيران الإمارات A380.

على المشاركين في مسابقة “كوستا للمناظرة “،  إثبات وجهات النظر التي تدعم اختياراتهم سواء القهوة أوالشاي للفوز بزيارة خاصة إلى محمصة “كوستا” في لندن، وأبواب المسابقة مفتوحة أمام كافة المقيمين في دولة الإمارات، ممن تزيد أعمارهم على 14 سنة وباللغتين العربية والإنجليزية.

لمزيد من التفاصيل عن شروط المسابقة والمشاركة، يرجى زيارة http://www.emirateslitfest.com/ar/competitions/new-competitions/

وللمزيد من التفاصيل عن المهرجان وللتعرف على كافة المستجدات، يرجى متابعتنا على موقع المهرجان:www.emirateslitfest.com

ومواقع التواصل الاجتماعي واليوتيوب:

(www.facebook.com/emirateslitfest)

(www.twitter.com/emirateslitfest) ،(http://instagram.com/EmiratesLitFest)

(http://www.youtube.com/user/EmiratesLitFest)

الختام